Saturday, October 10, 2009

proses tesisku.


pada pukul5 pagi kami sampai kat umah aku...di ciku1. abah mai ambik masa ni.. masa ni muka cam pening2 jah blako,ho nk wak cmne pukul 5 pagi.. sapa jer umah aku kitaorang bersahur ng ma n abah aku... Pada hari tu sabtu, jadi sekolah cuti.. maka kami pun berehat2 la dulu.. pada keesokannya kami pergi ke pejabat JHEOA Gua Musang. kami g nge van, abah dan Ma pun ikut sama kami g kampun orang asli. Lpas g JHOEA, kami diarahkan ke pejabat Orang Asli di Kuala Betis, Gua Musang. Dengan kudrat yang ada abahku drive masuk ke perkampungan orang asli yang sblum ni pun aku xpernah pergi wlaupun aku tinggal di Gua Musang....jauh perjalan lebh kurang 45min dari bandar Gua Musang ke Kuala betis..,sampai disana kami disambut oleh Bosnya huhu.. stlah berbincang pihak mereka bersetuju untuk membwa 2 orang sahabatku yang terpaksa ke perkmpungan Orang Asli..iaitu suhada n zah. Maka, kami pun balik ke bandar semula untuk ke sekolah SMTIP Gua Musang..yang tepi jalan dekat trafik light. aku ber3 aiaitu tikah dan yani. Pada mula2 masuk pagar sekolah tu takut jgak nk temu nge plajar2 asli nih.. lpas jumpa dgna pgetua SMTIP kami diberi keizinan untuk mengedarkan soal selidik kami... ada seorang cikgu yang membawa kami bertiga ke kelas pelajar Orang ASLI... setelah di beri peluang ini, kami menggunakanya dengan baik.. lebih kurang 2 jam aku berada di sekolah tersebut. Sekolah ini 2 sesi...jadi untuk pelajar menegah rendah kami bertiga terpaksa menunggu sehingga pukul 2ptg.. setelah selesai kami g enjoy la di Econjaya Gua Musang tuh hehehhehe.... beli barang tuk raya ckit.. slpas siap2 smuanya, abah mai ambik plak la tuk balik ciku1 nih,,,dan sblm tu kna g ambik zah n suhada dulu di kuala Betis nuh.....jauhnya nj]k masuk dalam kg nuh... sabar jelaaaa...
alhamdulillah dah siap semuanya... kami pulang dengan hati gembira. terima kasih semua terutama kpda abah ku...
masa ni aku,ma n abah mai antar tikah n suhada nk blik UKM plak.. dia naik keteapi huhuhuh... pelik2 sapa tesen k.api xdok ore pun...yela masa ni 4,5 hari nk raya.. mana ada ore nak g kL doh... spnjag2 kereatpi tuh berapa gerabak jah ada orang huhuhuhu.. maka berakhirlah proses tesis ku... moga cerita ini bersambung bila ku datang Ukm lpas sambutan raya nih... SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2009.

No comments:

Post a Comment